ontheiceandbeyond

Alla inlägg under november 2012

Av Erik Olsson - 30 november 2012 16:01

Kollade runt på Twitter och såg att en reporter på VF skrivit det här på sin blogg:

Av Erik Olsson - 30 november 2012 00:32

På eftermiddagen körde jag lite snabba fötter och ruscher. Förutom filmerna körde jag ruscher; 4x50m och korta ruscher ca15m då jag startade på olika sätt(rygg,Mage osv). Alla övningar försöker jag köra 4set på. På de korta ruscherna blev det några fler, 5-6.
 
 
 
 

BB

Av Erik Olsson - 29 november 2012 18:19

Back and biceps.
Imorse innan skolan körde jag ett gympass. Nu ska jag snart in och träna lite snabba fötter osv. Såhär såg ryggpasset ut:

Av Erik Olsson - 29 november 2012 17:49

3-3 efter tre spelade perioder skulle leda till förlängning och därefter straffar. De sätter första, jag missar först, de sätter andra, Jojjo missar andra och då blev det klart.

En match som vi inleder uselt. Första perioden är verkligen inte bra. Det står 2-0 efter den då de gjort 2 mål i pp.
Andra perioden får vi pp. Efter 17sek gör de mål i vårat pp. Riktigt illa!! Men vi kämpar och tar över matchen där. 3-1. Sen 3-2 i pp och sedan gör jag 3-3 med 5min kvar. Vi har lägen att avgöra i tredje och borde också ha vunnit efter full tid tycker jag. Förlängningen är tempolös och det bjuds på dålig hockey. Sen straffar som de vinner på.

Min egen insats:
Sådär. Segt i början. Kändes att jag var seg i hela kroppen. Huvudvärk hade jag hela resan dit men den avtog efter hand. I andra och tredje blev det lättare på något sätt. Jag skapade några lägen och orkade åka mer skridskor.
Jaja.

På söndag ska vi till vålberg och spela mot nor. I teorin har vi redan vunnit men vi måste fortsätta spela som vi gjort det senaste annars blir det jämnt.

Av Erik Olsson - 27 november 2012 21:47

Glömde skriva inlägg igår om träningen. Men det var bra fart trots många sega ben efter matchen. Stämningen var på topp både igår och idag.
Helt ok träning idag också. Tränade mycket pp idag, dock fungerade det inte så bra. Men det är alltid lättare på match än träning.

Imorgon åker vi till Köping. Köping har 5 raka hemmatorsk vilket betyder att de kommer vara grymt revanschsugna. Vi har fått igång vårat spel och spelar vi som i söndags kommer det tre nya pinnar med hem.

Av Erik Olsson - 26 november 2012 14:32

Stack till HK när jag slutade skolan och körde igenom benen. De kändes tunga efter gårdagens match så det blev inte ett tungt pass. Men det räckte gott och väl.

Av Erik Olsson - 26 november 2012 11:46

Spelade på bortaplan mot Hammarö! Vi överraskade nog många supportrar på Hammarö när vi tog 3 poäng med oss hem. Slutresultatet blev 1-2. Det stod 0-0 efter första perioden. Den andra perioden vinner blir oavgjord 1-1. I sista perioden är det riktigt jämt men det är vi som lyckas få dit ett mål med 5 minuter kvar.

En tajt match precis som mot Grums men idag nominerat vi våra individuella misstag och då vinner vi också.
Riktigt skön seger och nu börjar vi klättra mot play off platsen som är 5 poäng fram.

Min egen insats:
Nöjd. gjorde inga poäng men jag skapade många lägen och kämpade matchen igenom. Det är såhär jag ska spela och då kommer också poängen. Jag spelade mer såhär i början av säsongen då jag också gjorde mycket poäng. I dagens läge har jag 13 poäng(10+3) på 11 spelade matcher. På onsdag möter vi Köping som har gått tungt på slutet men de har ett publiksnitt på 496 personer vilket är mycket för div2.

Ska bli kul att åka dit och tysta den jävla grishallen.

Av Erik Olsson - 24 november 2012 00:50

Har tränat två gånger på is idag. Eller egentligen tre men två som gav någonting.
Den första var egen tid på förmiddagen och då "powerskateade" jag. Alltså träna på frånskjut, skridskoteknik och lite sånt. Ca 45 min körde jag.

På den vanliga träningen var vi bara 13st. Många som åkte iväg till Stockholm för att se på swedish house mafia. Haha jävla dröl. Bättre att träna och ha det bra i framtiden istället!

Efter träningen var jag med på målvaktsträningen. Jag fick skjuta lite och träna på det, inget värre men lite extra tid på isen.

Tre pass idag och imorgon blir det att åka upp till Charlottenberg och hämta ut skridskorna. Andra paret för säsongen nu.
På söndag, Hammarö borta.

Ovido - Quiz & Flashcards