ontheiceandbeyond

Alla inlägg under december 2012

Av Erik Olsson - 30 december 2012 01:04

Efter 1 1/2 veckas uppehåll från allt va fysisk träning innebär fick jag känna att jag fortfarande lever.

Det var inte direkt svårt att få upp pulsen när jag började gympasset förut. Som alltid efter sjukdom är det jobbigt i början. Idag valde jag att köra igenom hela kroppen med få reps och ganska små vikter. Bara för att komma in på spåret liksom.
Men under träningen hade jag ändå lite extra fokus på bålen. När jag körde biceps, triceps, axlar och mage var detta på pilatesboll. Mycket stabilitet som går att utvinna med den träningen.

Sen körde jag några knäböj på ett ben och det andra benet på pilatesboll. Inga vikter alls utan en hockeyklubba på axlarna.

Det här passet kände jag var en bra början på det hårda som ska komma.
Jag pratade nämligen med Mads för ett tag sen. Han har varit inne och läst och givit mig tips. Under lovet har det väl inte blivit som planerat med tanke på sjukdomen. Men nu ska jag börja köra igen.
Vi kom fram till att 10pass i veckan skulle vara bra under lovet. Att gå upp några kilon i muskelmassa nu tyckte han bara var bra. Det kommer jag ha nytta av i slutet av säsongen eller vid eventuella provspelningar längre fram i vår. Jag ska lyda hans råd och köra det. Imorgon ska jag väga mig och sedan efter några veckor ska jag se hur mycket jag gått upp.

För att vägningen ska visa att muskelmassan har ökat och inte något annat kladd på kroppen har jag bestämt mig att strunta i godsakerna.
Inga chips
Inget godis
Ingen läsk osv osv.

Jag vet själv att jag äter ganska mycket chips och dricker en del dricka. Det har ju gått bra med allt än så länge. Men tänk vad bra det kan gå utan allt skräp!?!??

Så det kör vi på. Nu måste jag sova för imorgon är det gymmet som väntar på att få upp temperaturen tillsammans med 66.

Av Erik Olsson - 25 december 2012 21:30

Efter en massa strul med telefonen kan jag äntligen börja att skriva här igen.
Det sista jag gjorde gällande projektet var förra onsdagen. Jag spelade match mot Sunne. Vi vann med 6-5 efter en otrolig upphämtning i sista perioden.
Min egen insats: Är nöjd med tanke på att jag hade problem med födan innan. Jag syntes i protokollet två gånger, 1+1.
Efter den matchen har jag inte gjort någonting i fysisk väg. Jag har istället åkt på en rejäl förkyldning. Kan inte minnas sist jag var såhär sjuk.
Jag hoppas bli frisk så fort som möjligt för att komma tillbaka och köra på hårdare under lovet.

Av Erik Olsson - 17 december 2012 21:14

Va på sjukhuset igår och tvingades stå över matchen.
Jag tog blodprov och fick svaret att gallan kan vara den bidragande orsaken till mitt illamående. Jag fick tabletter som skulle hjälpa om det var gallan. Hjälpte de inte så var det magkatarr sa de.
Idag åt jag ingenting till lunch. Jag gick hem efter lunchen i skolan och fick i mig lite mat hemma.
Jag orkade inte träna idag, eftersom jag inte äter något känns det väldigt slött i kroppen.
Nu på kvällen kunde jag äta en normal måltid.
Hoppas att jag kan träna imorgon, iallafall gå på is och bara hoppas för årets sista match på onsdag!

Av Erik Olsson - 15 december 2012 21:12

Vet inte varför en del inlägg blir lösenskyddade tyvärr. Men ni som ska läsa det kan den också.

Av Erik Olsson - 15 december 2012 21:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Erik Olsson - 14 december 2012 12:05

Vi fick med oss tre poäng ifrån Örebro i onsdags, men det var på håret. Vi gjorde 2-3 med drygt en minut kvar. Den här matchen ska vi egentligen vinna med mycket mer. Vi åker och softar och tror att det ska göra sig själv. Ingen orkar bry sig om matchen verkade det som..
Nu har vi spelat dåligt i två matcher och jag hoppas att tränarna ser att det inte funkar i någon line längre. De måste göra om för att få nytändning hos oss spelare!

Min egen insats:
Jobbigt match, trög i kroppen. Ett assist gjorde jag i vilket fall som tur var för projektet.
Som jag skrev tidigare har jag knappt kunnat äta något och så är det fortfarande..
Undrar om det är något magvirus eller liknande.

Har inte bestämt om jag ska träna ikväll med tanke på kosten de senaste dagarna plus att jag är lite förkyld.

Av Erik Olsson - 12 december 2012 12:23

Dålig träning igår, inte någon bra fart, dåliga passningar och mycket dröl.. Viktig match idag så det hade varit bekvämare med en bra träning igår.

Har haft dålig aptit sen i söndags. Svårt att få i mig mat och mår illa nästan direkt jag äter någonting... Vet inte vad det kan vara men känner mig inte särskilt fräsch i kroppen överhuvudtaget inför kvällens match.
Får hoppas att det blir bättre ju närmare matchen kommer. Idag åker vi till Örebro, varje match är viktig nu. Även om inte Örebro är det bästa laget i serien får vi inte tumma på någonting. Sist hemma ledde vi med 4-2 och de gick upp till 4-4 innan bi fattade att vi va tvungna att göra vårt.

Av Erik Olsson - 10 december 2012 21:45

I lördagas tränade jag bål i ca 30min med många olika övningar. Mer än så behöver jag inte skriva.

Söndagen då. Jo, som var det värvning på is 10.00 och vi åkte och passade, körde nån övning och snacka pp. Vi va på is i en halvtimme ungefär.
Matchen blev dock inget man vill uppleva igen. Förlust med hela 4-8 nåt åmål. Jag tycker faktiskt inte siffrorna speglar matchen. Vi var det bättre laget men Åmål gjorde mål på allt och vi inget. Vi gick bort oss i egen zon på några mål som de fick ganska enkelt då.
Ett annan faktor till varför de vann matchen var att de var betydligt hetare framför mål, både deras och vårat. De gjorde tre mål med folk framför som skymde ostarna.

Jag tycker heller inte att vi spelade som ett lag som vi gjort det senaste då vi också vunnit och spelat bra.
Men men, en sån här match är inget som stannar i huvudet. Nya tag på onsdag när vi styr skutan mot Örebro för tre poäng!

Måndag:
Jag var i gymmet en sväng på dagen och körde några bröstövningar samt lite stretch. Skönt att inte komma till träningen med samma ben som wfter matchen igår.
Dagens isträning var mycket femvis och mycket kamp. Jag fick ett slag igår på matchen som fortfarande ömmar i underarmen. Jag kan inte hålla i klubban ordentligt..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards