ontheiceandbeyond

Alla inlägg under oktober 2012

Av Erik Olsson - 31 oktober 2012 12:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Erik Olsson - 31 oktober 2012 12:20

I måndags var det en dålig träning på isen. Finns iget värt att kommentera där.

Tisdag:
Det var bröst och triceps som skulle pumpas på gymmet. Det gick bra med bra fokus hela passet. Förhoppningsvis kan jag börja köra ben på torsdag eller fredag. Jag känner fortfarande av lårkakan när jag går ner djupt. Iallafall, här är passet:
Bänk 4x8
Lutande hantelpress 3x10
Flies 3x10
Cablecross 3x10
Flies i maskin 3x10

Tricepspress med hantel 3x12
Triceps pulldown med rep 3x12
Triceps pulldown med stång 3x12

Av Erik Olsson - 29 oktober 2012 13:32

Ett ryggpass på förmiddagen på kära hälsokompaniet satt gött.
Latsdrag 4x10
Pulldown 3x10
Rodd 3x10
Cable Cross 3x10.

Efter det snabba och effektiva ryggpasset åkte jag till hallen och tränade med 97/98. Bara för att få åka skridskor och träna teknik.
Ikväll är det träning med laget, och vi i spelarrådet har kallat till möte innan. Det får inte bli någon psykisk kollaps i laget nu. Det går tungt ibland men vi måste fortsätta gnugga så kommer belöningen.

0-4

Av Erik Olsson - 29 oktober 2012 13:29

Hammarö kom till banken och spelade smart igår. Vi spelade också smart men gjorde inga mål vilket leder till förlust.
Jag tycker vi gör en bra match och för en gång skull krigar vi i 60min men får ingen utdelning. I sista perioden går vi ner på folk och får några lägen vi kunde ha gjort både ett och två mål. Surt sa räven men Hammarö var det bättre laget.
Min egen insats är jag ganska nöjd med, hade några lägen. Skulle nog gjort minst ett mål. Jag spelade riktigt fysiskt igår och fick då med mig några utvisningar vilket givetvis var ett plus.
Men statistiken visar att jag gick minus ett igår. Inga poäng denna match heller.

Av Erik Olsson - 26 oktober 2012 23:33

Morgonen började med ett spinningpass på HK. Det var 45 minuter distans och man skulle hålla pulsen på ca.75 % hela tiden med några stigningar. Efter passet blev det en rejäl frukost, bästa på länge faktiskt. Sen sov jag några timmar.


På eftermiddagen var det ett ispass som på alla andra fredagar. Dock var inte Jonas där idag heller. Varje gång han inte är där blir det sämre kvalité på träningarna tyävrr. Det var istället Thomas Berglind som hade dagens träning, tillsammans med Tom. Berglinds träningar är iallafall bättre än Toms.


På söndag är det ny match. Hammarö kommer på besök i Banken. Vi får verkligen hoppas att vi kan kriga i 60 minuter istället för 40 som vi gjort de två senaste matcherna. Vi får hellre inte få ''skalle'' om vi leder eller börja spela på något annat sätt, vi ska spela vårat spel i 60 minuter. Då vinner vi matcher, granterat.


För övrigt får ni alla ha en bra helg.  

Av Erik Olsson - 26 oktober 2012 19:12

Somnade direkt efter maten igår så hann inte skriva något inlägg, så det kommer ett nu istället.
Jag gick upp innan skolan och körde bål. Ett pass som hette duga, det känns i magen idag. Alltså 06.20 på ishallen och vaktmästaren frågade vad fan jag höll på med.

På eftermiddagen åkte jag till hälsokompaniet och det var triceps och axlar som skulle få sig en körare.
Det var första passet som jag körde med lösa vikter efter skadan i handen. Det gick bra och det känns även i dessa muskelgrupper idag. Glömde skriva ner övningarna även denna gång men bra tryck som de säger, gympöjkera!

Av Erik Olsson - 25 oktober 2012 19:24

Gårdagens match var riktigt bra fram till tredje då vi ledde med 2-1. Vi hade ett grymt utgångsläge att ta en ny trepoängare på hemmaplan men det gick inte som tankarna ville. De får två snabba mål och plötsligt vill ingen i laget någonting. Alla åker runt och softar på isen! De går ifrån till 2-5 och sedan gör de 2-6.

Det gick ändå helt okej igår för mig. Inga poäng men godkända första och andra perioder. Tredjeperioden känns det tungt, inte psykiskt utan fysiskt. Det märks att jag har tappat mycket på tre veckor.
Och som jag skrev i ett tidigare inlägg så skulle det bli en tuff träningsveckan. Och det har det också varit, veckan har sett ut så här än så länge.
Måndag: gym, isträning
Tisdag: gym, isträning
Onsdag: match
Torsdag: gym x2

Imorgon fredag ska jag gå på spinning på morgonen och sedan på kvällen är det isträning i vanlig ordning. Mer om dagens träning kommer senare.

Av Erik Olsson - 23 oktober 2012 22:46

Dagens gym bestod av rygg och biceps. Jag var taggad precis som igår men det gick bättre på gymmet idag. Kanske var det för att det inte var allra första passet?
Jag skrev inte ner övningar så det är värdelöst om jag skriver några av dem.

Isen gick åt helvete. Idag var det Tom som hade träningen. Jag tycker personligen att han har j*vligt konstiga träningar. Träningar som inte ger ett dugg åka och passa 2 och 2 som man gjorde när man lirade i björnligan.. Förstår inte syftet med det. Sen tränade vi powerplay. Det var inte inplanterat utan vi fick fråga om vi fick köra det. Det är viktigt, särskilt dagen innan match. Vi började köra och efter vi provat det 2 gånger så blåser han av träningen. Fattar inte det heller. Det är absolut inget personligt men hans träningar är inget jag uppskattar direkt.

Nu måste jag ladda för matchen. Mycket mat och vatten och självfallet sömn.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards