ontheiceandbeyond

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Erik Olsson - 3 oktober 2012 22:33

Eftersom jag bär gips nu och en tid framöver så blir det inte mycket hockey för mig utan istället får jag träna det jag kan på och utanför isen. 


Igår, tisdag gjorde jag mitt första löppass på länge. Jag sprang 6,5 km i ett hyfsat tempo. Jag antar att det kommer bli en del löpning de närmaste veckorna för att hålla igång flåset, kondition är trots allt en färskvara.


Idag var det en vanlig dag på gymmet med mina vänner, Jesper och Robert. Jag som inte kan köra något annat än ben och bål körde just det medans de andra två kompanjonerna pressade Jespers rygg. Jag var för ovanlighetens skull på atleten, kan vara skönt med lite omväxling lite då och då.


Dagens pass:

Löpning 5min

Liggande benpress:

4reps 290kg

6reps 290kg

6reps 290kg


Benspark:

4reps 90kg

6reps 100kg

6reps 100kg


Bencurl:

3x5, vet ej vad det var för vikt på. Stod inget på maskinen


Mage: 

30sek x 6 vila 30 sek mellan varje set


Ryggres:

30x3




Idag var det även dags för säsongens andra seriematch, borta mot Sunne. Arvika förlorade med 4-1, helt ofattbart, det måste ha varit katastrof. Jag, Jonny, Aleks och Tillman var borta idag p.g.a sjukdom och skador. Vi får hoppas det blir en uppryckning tills på Söndag då Forshaga kommer på besök, poängtapp tre matcher i rad är för farligt när serien är tajt som satan. Känns frustrerande att bara sitta på sidan och kolla på träningarna istället för att vara med och tillföra något. ''Bara'' 2,5 veckor kvar innan jag är fit for fight igen!!




Kolla gärna in mina två idolers träningsblogg också: http://jagresermigigen.bloggplatsen.se/

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards